Nyklippt!

2009-09-08 @ 11:37:40
Jag tog mig till skolan idag fakiskt. Först verkade det som att lektionen inte ens skulle bli av eftersom läraren var sen och igår så hade han tydligen inte ens kommit! Men ha dök upp i sista sekunden verkligen. Alla snackade om att dra så jag sa hejdå till klassisarna och var på väg bort då han kom rusande från ingen stans. Det hände väl sen ingenting egentligen. Muntlig redovisning på måndag om alkohol-riktlinjer och hur kommunerna följer det (Jättekul.......).

Unnade mig sen ett drop in-klipp inne i stan, och ville väl att hårfrisörskan skulle göra något roligt med min frisyr, kanske till och med kleta i lite färg i det. Men jag fick känslan av att hon hellre ville få det överstökat än att hålla på och pilla i en timme, så det blev en enkel axellång klippning. Inget fel på det, men jag hade nog velat ha det lite mer fantasifullt. Men å andra sidan; jag som inte ens orkar pilla med mitt hår ordentligt på helgerna, varför ska jag då helt plötsligt göra det på vardagarna? Nä, jag tror nog att det blev bäst som det blev. Och direkt fult blev det ju inte heller, och jag slipper massa tungt hår som jag ändå får ont i huvudet av att ha uppsatt.

Ska ta itu med köket idag, och plocka upp småsakerna från golvet nu, sen så är hela min lägenhet gnistrande ren. Imorrn är det födelsedag! Tårta kanske? Upp till pv tror jag. Imorrn ska jag bara luta mig tillbaka (och gå på ett idrottspass), så jag lämnar det till honom. Har dessutom fått paket från både mamma och pappa på posten, så det ska jag hämta också. Får se om det blir senare idag eller imorrn. Det kvittar väl egentligen.

Kommentarer

Postat av: TereseErica

Skall du kolla på idol idag?

2009-09-08 @ 19:55:51
URL: http://tereseerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback