Ett litet hopp gror!

2009-09-16 @ 06:26:23
Hilding har ända sen han flyttade till mig ätit dåligt och nu senaste 1-2 veckorna slutat äta helt och hållet, och när jag idag tog honom till veterinären så var jag helt inställd på att jag skulle åka hem utan mitt lilla hjärta. Jag var helt säker på att det skulle stå mellan Hilding och en massa pengar som jag inte har, tyvärr. Att jag skulle få ångra grovt att han inte har någon försäkring. Vi åkte i alla fall in och han fick lämna ett blodprov och det kändes helt hopplöst ett tag där... Veterinären sa i alla fall att han hade förhöjda levervärden av sin svält, men gav inget direkt svar på varför han hade svältit sig själv. Han fick lite vätska under nackskinnet och mot alla odds så fick jag ta med mig min lilla parvel hem igen och tvångsmata honom. Sagt och gjort, jag åkte hem och tvångsmatade honom pyttelite eftersom jag inte skulle tvinga i honom massor med tanke på att han inte ätit på ett tag.

Så när jag gjort det så sticker han iväg till sin egen matskål och börjar slicka i sig tacoköttfärssen som låg där (eftersom jag vet att han gillar det så gjorde jag det åt honom tidigare på dagen). Han slickade i och för sig bara i sig kryddan och lämnade färsen, men det var en lite strimma hopp om att han kan bli mycket bättre! Jag var astrött i alla fall så jag däckade i säng rätt fort efter det, och nu när jag gick upp för en timme sen så satt han i köket och hade slickat rent hela skålen! Överlycklig som jag var började jag sleva upp av veterinärsmaten (som ska vara bra för levern och samtidigt påskynda förbättrandet) och ger det till honom. Och han mumsar mat som jag aldrig sett honom göra innan! Vad det är var som hände på kliniken så var det väl värt spenderade pengar om det visar sig att han börjar att äta så som han ska göra igen. En liten strimma hopp gror om att han kan bli bättre, men allt är inte över ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback