Tupplur goes totaldäcka

2009-07-29 @ 21:16:32
Jag skulle bara sova ett par timmar tänkte jag. Nu sitter jag här oh bannar mig själv för att jag inte gick upp klockan sex som jag hade satt klockan på! Jag ville verkligen inte vända dygnet, eftersom jag faktiskt tyckt om att vara uppe i ottan senaste dagarna. Det har varit skönt att ha en lång och härlig dag, istället för en lång och sitta-i-soffan-tråkig natt som det så ofta blir annars. Jag ska gå upp tio imorrn ändå tänkte jag, så kanske jag kan återfå några timmar som jag inte brukar ha i alla fall!

Jag blir så himla glad när jag får massa söta kommentarer utav er! Och även om jag kanske inte svarar på alla (i brist på vad jag ska svara?) så värmer dom ändå gott, ni som skriver! Och mina läsare har "skjutit i höjden" också, tack vare bloglovin'! Nu är det definitivt inte så att jag sitter här med 30+ läsare om dagen ens, men från att ha gått från en totalanonym liten blogg till att faktiskt få lite läsare, det triggar ju bara till att man skriver mer och om olika saker!

Och jag fick ju genom min socansökan idag! Den är enbart för juni och juli, för till hösten så kommer jag att ta ett studielån, och då behöver jag inga pengar utav dom mer, så jag fick en liten nätt summa (och såklart så kommer allt gå till hyra och el för ett par månader) men vad glad jag blev! Från att jag inte hade någon aning om hur det skulle gå med min ekonomi, så har allt löst sig! Så nu sitter jag här med mina räkningar och ska kolla igenom vad det är som ska betalas, och om jag kanske till och med kan få en liten peng över efter räkningarna! Sen har jag ju ansökt om bostadsbidrag också, som är på G det med, så jag kanske får en lite slant där med! Men en lustig sak var att, när jag var på Försäkringskassan och ansökte om det, då sa dom att jag inte kommer få något bostadsbidrag för juni, eftersom jag flyttade in den 2:a och inte den 1:a! Men vafan, kan dom inte bara dra av lite pengar från bidraget då, jag har ju ändå bott i lägenheten alla dagar i juni förutom en. Visst att det kanske blir avslag om man flyttar in den 15:e eller så, men den 2:e? Det borde ju finnas undantag... Aja.


Räkningar, urk. Puss!

Kommentarer

Postat av: B R O W N S U G A R

Hej hej :) kikar in! hoppas allt är bra med dig

2009-07-29 @ 22:10:02
URL: http://brownsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback