Skitkväll...

2009-07-25 @ 01:36:52
Jag är så trött på att jag ska sitta hemma och dricka och sen möta upp folk på stan. För att;

1. Jag har ingen aning om hur fulla personerna är
2. Jag kan inte planera någonting
3. Jag vet inte när dom kommer ner till stan, och hur länge jag ska vänta på dom
4. Jag vet ingenting.

Precis det hände idag. Jag visste att vi skulle bli fyra personer, och att dom skulle komma ner några minuter senare än mig. Jag fick sitta i 20min och dricka en öl jag tagit med mig (eftersom jag visste att det skulle bli fel), och när jag väl mötte upp dom så var två av dom på tok för fulla för att ens gå in någon stans, och den tredje var nykter och sa att han inte skulle dricka mer. Så då var det jag, som ville dricka och ha kul, en av de fulla som visste nog och inte skulle dricka mer, och en av de ännu fullare som definitivt skulle dricka mer, och så var det den nyktra. Vi gick till en uteservering i alla fall, och jag tänkte att det kunde väl bli rätt kul ändå. Direkt så fick inte den fullare av dom två komma in, så då sket sig det. Vi gick till ett annat ställe, och "smet" in eftersom vakterna inte hade någon koll, men väl där inne så får jag reda på att det är bara jag och den super-duper-fulle som ska dricka, så då känner jag att då kan jag lika gärna skita i det. Varför ska jag göra honom ännu fullare bara för att jag vill ha en öl? Slutade med att vi står utanför i ca 10min innan jag är den som ger upp och knallar iväg, bort till min buss, och mördar min egen kväll.

Jag blir så trött på att jag inte kan åka hem till någon av dom och hålla kol på någons fylla, så det blir en helt okej kväll. Men ingen av dom är väl så pass sociala att dom orkar med det. Behöver jag ens säga att de alla är killar? Jag tror jag ska sluta gå ut så här. Det enda goda som kom ur den här kvällen är väl att jag inte slösade en enda krona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback