Kvällsplanering? Nja...

2009-07-31 @ 13:25:27
Har haft en liten diskussion med pv angående vad som händer förra helgen, och vi har kommit fram till lite  saker. Jag får inte planera kvällar med honom till exempel, eftersom han vet inte om han vill gå ut förrän i exakt sista minuten. Och hur kul är det för mig egentligen? Ska vi sitta på olika håll och dricka och sen när klockan är halv tolv så säger han att han vill gå ut? Jag har ingen lust att stress-sminka mig och leta kläder på fem minuter för att sen springa till bussen och bli alldeles svettig! Jag vill ta två timmar på mig med att raka benen och sminka mig perfekt och leta fram nån rolig stass... Men då planerar jag, så det går ju inte!

Jag tycker visserligen att det vi kommit fram till är ju bra i och för sig, för de mesta av våra gå-ut-bråk handlar faktiskt om att jag förväntar mig mer än jag får. Tyvärr. Men jag hade gärna sett en enklare lösning på vårat problem och kanske mötts på vägen. Istället för halv tolv, då han vanligtvis bestämmer sig. Varför kan han inte bestämma sig halv elva? Då är han ju tillräckligt påverkad och borde kunna ta det beslutet. Problemet med honom är nog snarare hans beslutsångest eller att han inte bara vill tänka på det förrän i sista sekunden... Oavsett så ställer det till det för mig.

Nåja, jag ska nog koka lite nudlar till frukost och sen röja nån timme i lägenheten, sen får vi se om det blir utgång eller inte... Jag röstar mot utgång idag faktiskt. Mitt humör är inte det bästa idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback