Klart!

2009-07-28 @ 09:22:17
Det gick mycket fortare än jag trodde med spacklingen och det... Trodde han skulle vara kvar i typ tre timmar, men om man räknar bort hur lång tid det tog att plasta in och pappra golvet så var han väl klar på en timme typ. Kan dock inte säga att jag tyckte att han gjorde ett speciellt bra jobb med spacklingen... Ränder efter gruskorn och inte alls slätt... Hoppas han hade tänkt sandpappra det lite innan han slänger på tapeterna. Och hoppas att spacklingen inte syns igenom tapeterna, för dom är rätt ljusa. Och jag hoppas verkligen att han vet vad han gör. Annars brukar ju målare och så vara ökända för många saker förutom sina resultat. Hur fort dom gör jobbet till exempel.

Såg även att jag hade fått ett färstänk på min soffa! Det är en liiiiiten liten prick, men soffan är knallröd och pricken är vit! Vad ska man göra? Sitta och pilla på det tills det går bort? I och för sig så är klädseln på soffan rätt solblekt och jag har funderat på att lämna tillbaka den, så då spelar det ju ingen roll. Det är bara min lathet som kan komma i vägen för att jag får klädseln utbytt nu... Men nu är jag fan så hungrig och jag har ingen mat hemma, så jag sitter och dricker massa vatten och hoppas på att hungerskänslorna ska gå över. 

Men ett ännu större problem jag har är, Hur i fans helvete ska jag kunna sova där inne i natt? Jag hade tänkt att jag bara kunde slänga in sängen igen efter att han var klar där. Det ser förjävligt ut där inne, och det är inte ens chans att jag bara ska kunna ställa ner sängen utan att jag sabbar något. Och jag kan heller inte sova hos pv, för han är tjurig. Jag har dock en liten idé om att jag ska kunna ställa sängen i hallen, men det är verkligen-verkligen marginellt med plats och det är ett under om jag lyckas få plats med sängen där! Men jag tror på under, och jag tror att min säng kan få plats där, men då har jag en del saker att flytta på, för som det är nu så kan den inte stå där. Håll tummarna för mig att det funkar!


Mot stan, och alla ärenden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback