Fy fasen för en jävulsk helg...

2009-07-11 @ 20:12:51
Jag ska inte säga annat än att jag tyckte att dagen började bra igår! Jag och pv var på 30årskalas för Jocke igår och vi hade riktigt kul! Vi åt jättegod abborre med färskpotatis och hade roligt med hela hans släkt... Det var som den perfekta början på en jätterolig dag. 

Sen kom vi till stadiet där vi skulle sätta upp tältet och blåsa upp madrassen. Då gick ALLT åt helvete. En av tältpinnarna (de här långa som är stommen på tältet) hade gått sönder, och hela gummisnöret som håller ihop dom hade lossnat i fästet... Så jag fick sitta och trä igenom snöret genom alla pinnar igen och det var några stycken och det tog ett tag... Ingen fara, det var inte det som var grejen. Sen när jag kommer till sista pinnen så måste jag lossa yttersta biten där snöret ska sitta fast, och då tar jag tag med tänderna för att vrida loss den... Och vad fan händer inte då? Jo, tandjävel spricker. Ingen fara, det lossnade bara lite flisor, och jag har inte ont i den. Men tandfan spricker. Jag repar mig fort och ber om en tång istället, men inte ens den kan lossa fästet på pinnen, så det slutar med att jag knyter en halvhjärtad knut på pinnen och hoppas att den håller genom natten. Och det gjorde den också så det är ju bra! Så jag sätter upp tältet utan problem. Förutom att alla små tältpinnar bara går ner 5cm i marken pga sten eller nåt, och böjs till oigenkännlighet.

Men så kommer vi till stadie två då. Vi ska blåsa upp madrassen. Det är en stor madrass som tar ett tag att blåsa upp, och pv blev illamående av att blåsa upp den så jag fick göra det själv... KUL! Jag blåser upp den och är sen klar med tältet och allt som hör till. Så efter ett trasigt tält och en trasig tand så är jag klar! Jag lägger allt jobbigt åt sidan och ägnar mig åt att ha kul resten av kvällen... För det var det!

Men sen när vi ska gå och lägga oss så händer det mer grejer. Vi går och lägger oss och ligger ett tag där inne. Pratar litegrann... Och så går jag och hämtar en vattenflaska i bilen så vi inte törstar ihjäl på morgonen. So far so good... Men när jag kommer tillbaka igen, och kryper upp på madrassen och ska lägga mig till rätta... Ja. Då spricker madrassen! En 10cm stor reva genom madrassen. Direkt. Och då har vi ändå haft madrassen i ett år utan att ha det minsta problem med den, så kanske var det på tiden. Pv hade väl tur för han hade ett liggunderlag, så vi gör ett försök att sova ändå. Jag sover på madrassen som nu är ihopvikt till något liggunderlagsliknande, och pv på sitt liggunderlag. Det går fort för pv att upptäcka att han inte kan sova sådär, och han går och lägger sig i bilen. Han kommer sen tillbaka och försöker sova i tältet ännu en gång utan framgång, och går sen och lägger sig i bilen igen.

Så efter typ fem timmar så ger han upp och vi packar ihop tältet och slänger in det i bilen och åker hem. Och jag som självklart inte tog med mig mina glasögon och är för snål för att använda ett par endagslinser som ska ut igen efter en timme, åker halvt blind 10 mil och blir så illamående av att inte se vägen att vi måste stanna så jag kan få spy... Inte en gång heller, utan två! Sen får jag ett verkligen fastfoodsug som måste stillas, och vi stannar på en mack så jag får köpa en korvmeny. Gissa hur mycket jag äter då? Knappt någonting, för tydligen så är jag så jäkla bakfull att jag inte får ner mer än några tuggor.

Vi kom hem i alla fall. Sov hos pv till klockan 17 och sen körde han mig hem. Så nu sitter jag här och tycker att nog fan var det någon där uppe som jävlades med oss denna helg. 

Over and out. Nu ska jag ta något att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback