Dom säger ju att bloggande är en livsstil.

2009-07-28 @ 19:06:18


Och jag är helt och fullt benägen om att hålla med! Man ser ju Blondinbella (Eller ska man säga Brunettbella nu?) och Kenza blogga flera gånger om dagen, och de verkar hinna med så otroligt mycket på bara en dag! Men om man tänker på det... Hur mycket har jag inte hunnit med idag? Jag har fått min lägenhet spacklad, jag har ätit en baguett på ett fik (och kollat på människor), jag har lämnat papper inne i stan, jag har handlat, jag har hunnit med en tupplur, lagat mat och nu återstår ändå hela kvällen. Det är inte så att jag känner att jag har gjort mer idag är någon annan dag, men uppenbarligen har jag gjort det. Bloggandet i sig har väl inte varit sådär jättetufft, men ju mer jag bloggar, desto mer tänker jag på det och ser fram emot att få skriva av mig ännu en gång. Jag har väl haft en tre-fyra bloggar innan just den här, och antagligen pressat mig själv för mycket till att skriva intressanta saker och känt att jag måste ha med mode i min blogg. Jag är inte intresserad utav mode så himla mycket... Senast jag köpte något (eller mamma köpte något), var i Stockholm för en vecka sen. Ett par jeans på Mangos rea. 200 spänn. Jag känner inte att jag måste ha femhundra tröjor i min garderob, eller lägga ut 1500 på ett par jeans, som det verkar som att man måste göra i den här bloggvärlden. Jag uppskattar verkligen Kenzas och Blondinbellas försök med att så mycket som möjligt ta med budgetkläder i sina bloggar... Topshop och H&M, och vem vet vad, och mycket utav det är säkert bra saker också. Men är det ett PR-trick?

Företagen vars kläder bloggarna har på sig måste ju vara otroligt tacksamma när till exempel Kenza skriver; "Linnet är från Gina Tricot", och så sitter det som en smäck på henne. Ja, jag vet inte en enda stor blogg som inte är en reklampelare i högklass. Värst av de alla reklampelarna måste väl ändå vara Foki's blogg (Inget ont, jag älskar hennes blogg!). Just nu ligger hon i topp på blogg.se's topplista, vilket antagligen pushar henne till att hitta fler små söta grejer, och göra ännu mer reklam! Men å andra sidan så tycker jag att hennes blogg är en personligare reklampelare... Mycket bättre än Blondinbellas eller Kenzas som pratar på om kläder ifrån svenska företag som säkert är överlyckliga över att få massor med gratis reklam. Bloggarna i nutid påverkar så mycket om vad tonåringarna tycker och tänker och hur man borde se ut och bete sig. Därav är en av anledningarna till att jag faktiskt ser upp till Blondinbella och hennes kamp. Hon är en enda person, men fruktansvärt mycket inflytande, och är det någon som jag kan se lyckas omvända många tonåringar så är det hon. Vi har sett henne växa upp från en tarvlig fjortis till att bli en av Sveriges nyttigaste tonåringar. Och det är bättre än bra, Sverige behöver en sådan förebild, trots att hon är en vandrande reklampelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback