Det är ganska svalt i lägenheten.

2009-07-16 @ 16:06:55
Eller, det var det rättare sagt. När jag gick ut låg solen i moln och lilla jag tyckte faktiskt att det var rätt behagligt med jeans och strumpor. Efter en kinabuffé i en svettig lokal och några stressiga ärenden runt stan så ångrar jag mig gravt över att jag tog på mig jeans och strumpor. Svetten forsar överallt där den möjligtvis kan forsa, varför tog jag inte på mig något lättare?! Sitter i underkläderna nu och flämtar för det är så vaaarm, även här i min lilla lägenhet. Och jag kan inte öppna något fönster för då sticker Hilding ut och så får jag aldrig mer tag på honom. Men det är nästan så att jag funderar på att slänga in honom i köket och stänga dörren så att jag får några svala, friskt fläktande vindar i några minuter...

Höll dessutom på att köpa ett fiskespö idag... Pv skulle köpa persienn på Jula, och jag gick en tur genom affären och blev jättesugen på att åka någonstans och fiska... Inte för att jag har någon aning om vad jag skulle fiske, eller när eller hur. Det kändes så mysigt bara. Av precis samma anledning så skulle jag lika gärna kunna köpa en hela picniclåda bara för att få gå ut och sätta mig med en bok i solen. Jag är verkligen oekonomisk.

Och itne sprang jag förbi Platå heller och skulle hämta mina pengar. Men å andra sidan så öppnar dom inte förrän fyra så det kanske inte hade varit någon där som kunde hjälpa mig ändå. Får skriva om vårt studentäventyr/fiasko senare, nu tänker jag lata mig till tusen ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback