Liiiite skrattretande!

2009-08-28 @ 16:08:50
Jag var på min första spanska-lektion idag! Klassen verkar helt okej, förutom den grupp med asiat/arab-fjortisar som placerade sig längst bak i klassrummet och fnissade/fnittrade/pillade med mobilen konstant, och verkade inte vara där för att lära sig någonting. Dock så tyckte jag att lektionen var helt okej och läraren verkar reko.

Men så kommer det ju till det där att jag är en sån språkbegåvning, bla bla bla. Gissa vem som tabbade sig under hela lektionen idag? JO! Det var nämligen jag. Av någon anledning så håller jag på och pratar spanska med fransk brytning hela tiden. Något skrattretande... Det mesta tänkte jag väl i och för sig, men jag kände hur svårt jag hade att släppa franskan! Vi kommer nästa vecka att få våra böcker, och då kommer det att följa med en skiva med lite prat på, så jag får väl ta att snurra den ett tag och försöka ta in så mycket som möjligt. Heh.... Lycka till säger jag bara. Till mig själv alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback