Jag har funderat på en sak...

2009-08-10 @ 23:33:58
Jag landade hemma hos pv i helgen igen, och kom hem igårkväll någongång. Och under helgen så har jag tänkt lite fram och tillbaka på bloggen (samt haft en del skuldkänslor över att jag inte skrivit något i den)... Men vad jag kom fram till var väl inte vad jag hade tänkt mig. Första tanken var väl egentligen att jag lika gärna kan skita i att ha en blogg om jag ändå inte kan uppdatera den... Sen gick tankarna lite hur som helst där efter, men min sluttanke var rätt otippad enligt mig; Jag skriver bloggen för min egen skull, så varför ska jag sitta och ha ångest över att jag inte uppdaterar den för er skull (mina läsare)? Det är inte svårare än att jag kan skita i att uppdatera den om jag inte har någon lust att skriva något vettigt eller ovettigt...

Och just den tanken passar väl rätt bra inpå när jag bestämmer mig för att skriva i bloggen. Jag tänker inte sitta här och googla i timtal efter något kul bara för att locka 10 läsare till, eller inte locka en kotte om det ska vara så. Jag tänker skriva när jag känner för att skriva. Och det kanske itne blir 10 inlägg om dagen som det blev någon dag, utan det kanske bara blir ett i veckan om jag har torka. Men vem har sagt att jag ska får dåligt samvete för det?

För det tänker jag inte ha. Och jag tänker definitivt inte sitta och klaga över dålig uppdatering, eftersom jag nu säger direkt att det kan komma att bli dålig uppdatering. Så då vet ni det! 


Kram! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback