Dagen idag = bara å deppa?

2009-08-15 @ 09:55:37
Jag gick och la mig sent igår, som så många andra dagar (4 blev det idag), med tanke om att jag skulle sova till elva, för då skulle jag orka dagen rätt bra ändå! Nu sitter jag här klarvaken, och har varit någorlunda vaken sen nio ungefär... Varför? För att mina grannar av någon outgrundlig anledning aldrig verkar ha hört talas om något som heter lördagmorgon. Ingen som helst respekt för att man kanske ligger hemma, bakfull, eller bara vill sova ut? Grannen nedanför drog på stereon vid nio och spelar HÖGT. Jag hör till och med orden i texten, och det är The Sounds som rullar, om ni vill veta. Grannen ovanför är rätt anonym vanligtvis, men nu låter det som att han/hon ska flytta... Det springs och det skrapas och gastas. Men nej, jag tror inte att han/hon flyttar... Städar kanske? Låter som att det är en dammsugare igång.


Så min dag idag kommer alltså vara pokerkväll och utgång ikväll, men hur fan ska jag orka det med fem timmars sömn i bakfickan? Pv hämtar mig om 1½ timme ungefär, och det tar väl ungefär så lång tid för mig att hinna bli trött, så jag vet inte ens hur jag ska klara mig dit... Nu kan ju ni fråga er då varför jag inte går och bankar på dörren till dom som spelar musik... Ja, jag är inte säker på vilken dörr det är för det första. Och sen tänker inte jag bli den där inskränkta personen som ska klaga på allt och alla heller. För när jag väl har klagat en gång, så måste jag fortsätta att göra det så fort som dom spelar för högt nästa gång också.

Kommentarer

Postat av: agnes

frågestund i bloggen fråga på bara :D

2009-08-15 @ 10:25:58
URL: http://agnesboson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback