Allt jag gör är att sova.

2009-08-25 @ 11:01:21
Förutom när jag tvingar mig upp ur sängen klockan tio i sju för att åka till skolan för en lektion som jag faktiskt kunde klarat av snabbare och fortare här hemma. Jovisst måste även jag få klaga lite ibland, och jag tycker faktiskt att det är HELT meningslöst att gå på en lektion på morgonen för att sedan åka hem direkt utan att känna att man fått något speciellt gjort. Ska se med min lärare om jag kan få ta med mig arbete hem på måndagen istället för att komma in till skolan på tisdagen. fast å andra sidan känns det bra att få aktivera sig och sluta vara en sån jäkla slashas som inte orkar någonting. Det kanske får mig att ta mig i kragen med städandet till och med. Om jag blir piggare av att gå upp vid den här tiden alltså.

Störde mig på en sak i skolan idag också. Vi hade (på den enda lektionen) ett grupparbete där vi delades in i tre grupper, och skulle ta oss ut på stan efter lektionen och gå till någon krögare och fråga lite om åldersgränser. Och så parades jag ihop med tre små fjortistjejer som direkt var på mig och litade på att jag skulle göra jobbet åt dom... Nu är det ju så att dom går alla Hotell och jag går Restaurang (inr. Kock), och dom la ansvaret på mig att jag skulle kontakt det folket som jag kände. Jag sa väl i och för sig inte emot, eftersom jag hellre skulle gjort jobbet själv ändå, men på sättet dom gjorde det så kändes det mest som att dom åker snålskjuts på mig. I alla fall så fick vi sluta efter att uppgiften var utdelad, och läraren sa att vi skulle gå tillsammans till något ställe och fråga, men tjejerna var verkligen blixtsnabba ut ur dörren och där stod jag och skulle visst göra arbetet själv. Nu går vi inte i samma klass och jag vet inte ens vad dom heter, så det blir ju superlätt att hitta dom och tvinga dom ut på stan med mig (ellerhur...). Funderar nästan på att strunta i den lektionen på måndag, bara för att sätta dom på pottkanten. Jag har iaf mejlat chefs-servitrisen på BK här i Linköping, så min del är ju avklarad. Hon känner ju mig oavsett så det spelar väl ingen roll om jag går dit eller inte.

Kommentarer

Postat av: Leia

Kan tyckas så. Fast närvaron är viktig.

2009-08-26 @ 12:42:23
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback